The belly rules the mind. ~ Spanish Proverb

zondag 6 maart 2011

Culinair Kleuradvies

Eigenlijk houd ik er niet van om op een blog te melden dat er al lang geen activiteit is geweest en dat dat schandalig is, want dat is zo ook wel duidelijk. Anderhalve maand... februari is natuurlijk wel een korte maand, maar toch.
Er moet wel een heel goede reden zijn om mijn liefde voor eten opzij te schuiven, en er zijn er twee. Een hele tijd heb ik - tot mijn grote verdriet - een afkeer gehad van etenswaren, vooral chocolade, koffie en drop. Dit komt dan wel weer door een zeer heugelijk feit: er is een minifoodie in de maak die al in een vroeg stadium - vanuit een veilige plaats - zijn of haar willetje doordrijft. Gezonde happen blieft het prutske, boordevol groente en andere partjes van de schijf van vijf. Verantwoord, uitgebalanceerd en voedzaam en anders wordt het zonder pardon retour afzender gestuurd.
Gelukkig gaat het nu al een stuk beter en krijg ik weer meer zin om in de keuken te staan om dingen uit te proberen, zoals de wonderwel gelukte Bapao die ik vorige week uit mijn stoommandje toverde (niet zonder enige plakpoespas). En binnenkort verhuis ik naar een veel grotere keuken, met zeeën van aanrecht- en kastruimte, een inductiekookplaat, twee soorten ovens (combi en normale) en zelfs een vaatwasser! Ik kan niet wachten om hier mijn kooklusten te gaan botvieren, maar voor er goed en wel ook maar een eitje gebakken kan worden, moet er natuurlijk geverfd, behangen en ingericht worden. Mijn aandacht is dus de laatste tijd noodgedwongen uitgegaan naar interieurmagazines en brainstormen over kleurcombinaties. Etcetera. Mijn hoofd staat naar kleur, textuur en motiefjes. Het is zelfs zo erg dat ik op zondagochtend om 7:30 wakker werd omdat mijn hoofd overliep van de ideeën. Plotseling merkte ik ook met enige verrukking dat de inhoud van mijn mijn voorraadpotten perfect in de VT wonen kon: prachtige kleurschakeringen en texturen, zo weggelopen uit een fotowallpaper (alleen is mijn foto niet echt wallpapermateriaal).
Ik zie het al voor me: de muur van mijn nieuwe keuken behangen met een foodiewallpaper van een zonnige markt ergens in Italië of Frankrijk met kraampjes vol sappig fruit en verse groente om bij weg te dromen als ik erwtensoep of spruitjes maak. Ja, ideeën te over, ik droom nog even verder.

7 opmerkingen:

  1. Die bapao wil ik wel proeven. Zaterdag? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Op den buiten: bedankt! Leuke blog heb je trouwens, ik ga 'm direct aan mijn 'roll' toevoegen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marèse wat een prachtig nieuws!! Enneh, zit niet in over de blog - ik als ex-foodie (op een of andere manier kom ik nauwelijks nog toe aan degelijk koken terwijl ik in m'n tienerjaren gewoon bekend stond om mijn etentjes en kookkunst) vind het alleen maar leuk om te lezenn - dus als het es een tijdje stil is, noworries. Denk dat als die nieuwe keuken af is (ook daarmee gefeliciteerd) het niet meer stuk kan met je kookavonturen. En ik kijk nu al uit naar de recensies van de minifoodie, hihi. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tack för din kommentar på min blogg, då hittade jag ju till din fina blogg! Inte för att jag förstår så mycket, men det är fina bilder! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen