The belly rules the mind. ~ Spanish Proverb

dinsdag 17 augustus 2010

Urban Picknick

Bij de eerste zonnestralen begint het altijd al te kriebelen bij mij: tijd om naar buiten te gaan, de stad, het bos of het veld in met een mand vol lekkers en mijn Lief (die zit niet in de mand!). Ik ben dol op picknicken; smakelijke hapjes, boekje erbij, echt genieten. Of ergens een knapperig stuk brood kopen, ergens anders een stuk kaas en vleeswaren en weer ergens anders een zoete afsluiter om dan een mooi plekje te zoeken waar we samen van onze hapjes kunnen genieten.

Soms is het wel even zoeken naar een goede plek: langs de Schelde? Daar staan aan de stadskant geen bankjes aan het water en ben je veroordeeld tot de betonnen kademuur waar bovendien geen spatje schaduw is te vinden. Op de Groenplaats? Amusement tussen de beschonken stadsgenoten en toeristen. In een park? Op zich wel een optie, maar daar loop je constant het gevaar dat er een bal op je hoofd stuitert van de voetballende mini-Ronaldo's verderop, of dat je natte, groene billen krijgt omdat het gras toch net even minder droog was dan je dacht en je thuis een kleedje bent vergeten. Of, nog irritanter, prikkende takjes, mieren, slapende ledematen en een zere rug door het ongemakkelijke zitten. Heel romantisch allemaal!

Dan zoek ik het toch liever wat dichter bij huis. In huis of beter gezegd: aan huis. De ultieme Urban Picknick: op mijn eigen balkon. Het is wel wat proppen, maar: mini-stoeltjes erop, drankjes en hapjes erbij, Liefje erbij, kaarsjes aan en smullen maar!



Natuurlijk zijn er mogelijkheden te over en strijk ik graag ergens neer voor een picknick. Als je goed kijkt is er altijd wel een mooi plekje te vinden; fijne nazomer!

2 opmerkingen:

  1. hihi, waar een rood balkonnetje en wat Zuid -Europese sfeer al niet goed voor is..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heerlijk uit! Moet ik ook maar eens op onze veranda gaan doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen